پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228055
تازه‌ترين جزئيات انفجار معدن يورت آزاد‌شهر
تاریخ انتشار : 1396/02/16 19:43:54
نمایش : 1343
رئيس سازمان مديريت بحران کشور با بيان اينکه آواربرداري در معدن يورت آزاد‌شهر با جديت ادامه دارد، گفت: پيکر ۲۲ تن از معدن‌ کاران از درون معدن خارج شده و جست‌وجو براي يافتن ۱۳ معدن کار ديگر که احتمال زنده بودن آنها اندک است، ادامه دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اسماعيل نجار درباره آخرين جزئيات حادثه  معدن زمستان يورت آزادشهر استان گلستان اظهار کرد: به محض وقوع اين حادثه تلخ، معدن‌کاران استانهاي کرمان، خراسان جنوبي، سمنان، مازندران و آذربايجان عازم محل حادثه شدند و به آواربرداري و نجات حادثه‌ديدگان پرداختند.

وي ادامه داد: سه نقطه از  تونل معدن بايد مورد آواربرداري قرار بگيرد که‌ آواربرداري از بخش نخست  آن به پايان رسيده و مرحله دوم آواربرداري نيز با جديت و تلاش معدن‌کاران و کارشناسان در حال انجام است.

رئيس سازمان  مديريت بحران کشور تصريح کرد: متاسفانه به دليل نامناسب بودن وضعيت تونل معدن يورت آزادشهر عليرغم وجود تجهيزات و نيروي کارآمد، فعاليت به صورت کند پيش مي‌رود.

نجار با بيان اينکه تاکنون 22 پيکر معدن‌کاران حادثه‌ديده از معدن يورت کشف و خارج شده است، گفت: پيکر بيست و دومين نفر نيز شامگاه گذشته و بعد از آواربرداري مرحله دوم کشف شد.

وي افزود: بنابر اطلاعات به دست آمده 13 نفر از معدن‌کاران ديگر نيز در معدن يورت محبوس هستند و عمليات نجات آنها که بعيد مي‌دانيم زنده باشند با قوت  و جديت در حال انجام است.

رئيس سازمان مديريت بحران کشور خاطرنشان کرد: احتمال زنده بودن 13 معدن‌کار محبوس شده حادثه ديده معدن يورت ضعيف به نظر مي‌رسد که در هر حال ما نيز اميدوار هستيم و تلاشها ادامه دارد.

نجار با بيان اينکه علت اصلي وقوع حادثه در معدن يورت توسط متخصصين معدن بررسي خواهد شد، گفت: در حال حاضر امداد و نجات معدن‌کاران و خروج پيکرهاي آنها مورد توجه است و سپس بررسيهاي اين حادثه مورد توجه قرار مي‌گيرد.

وي توضيح داد: به نظر مي‌رسد گاز متان زيادي در معدن يورت وجود داشته و در اثر حادثه‌اي که هنوز مشخص نيست انفجاري رخ داده و اين واقعه تلخ به‌وقوع پيوسته است.

رئيس سازمان مديريت بحران کشور تصريح کرد: دليل جرقه و انفجار مي‌تواند هر مسئله‌اي باشد اما کارشناسان در حال بررسي اين موضوع هستند و بعد از پايان عمليات آواربرداري اين مرحله نيز آغاز خواهد شد.

نجار از مردم و ساکنان اطراف معدن يورت نيز درخواست کرد تا به جاي حضور در محل حادثه آرامش را در محدوده حادثه برقرار کنند تا علميات آواربرداري و کشف پيکرهاي معدن‌کاران با جديت بيشتري انجام بگيرد.

وي درباره اينکه چه زماني عمليات آواربرداري و کشف ساير معدن‌کاران پايان مي‌پذيرد، گفت: پيشروي کار آواربرداري بسيار محدود است و نمي‌توان زمان دقيقي را براي پايان عمليات اعلام کرد؛ در حال حاضر معدن‌کاران و امدادگران به صورت شيفتي و بدون هرگونه تعطيلي مشغول آواربرداري و يافتن حادثه‌ديدگان هستند.

رئيس سازمان مديريت بحران کشور از مسئولان دستگاههاي ذيربط و کارفرمايان نيز خواست تا به مسائل ايمني معادن و حتي محلهاي کار کارگران توجه بيشتري  داشته باشند تا جلوي چنين حوادث تلخي گرفته شود.

نجار تصريح کرد: از مردم نيز مي‌خواهيم تا در محل‌هايي که بحران‌زا هستند يا امکان خطر جاني براي آنها وجود دارد خودداري کنند و به ايمني خود و سلامت محل زندگي و کار بيشتر بينديشند.

تلفات صاعقه  در قم و کهگيلويه و بويراحمد

وي درباره غرش رعد و برق و صاعقه روز گذشته و تلفات آن در کشور اظهار کرد: متاسفانه صاعقه در استانهاي قم، کهگيلويه و بوير احمد تلفاتي را ايجاد کرد و چهار نفر بر اثر رعد و برق جان خود را از دست دادند.

رئيس سازمان مديريت بحران کشور تصريح کرد: 10 نفر نيز در حوادث ايجاد شده غرش رعد و برق و صاعقه روز گذشته مصدوم و به مراکز درماني انتقال داده شدند.

گفتني است، معدن ذغال سنگ زمستان يورت آزادشهر ظهر روز چهارشنبه 13 ارديبهشت دچار حادثه شد که به‌موجب آن بيش از 80 کارگر دچار سانحه شدند که تاکنون پيکر 22 نفر از کارگران که براي نجات همکاران خود به داخل معدن رفته بودند پيدا شده و عمليات آواربرداري براي نجات کارگرفتار در معدن ، همچنان ادامه دارد.

معدن زمستان يورت در 90 کيلومتري گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد و در اين معدن حدود 500 کارگر کار مي‌کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html